dinsdag 8 mei 2012

5 mei 2012 Lage Vuursche - Bilthoven

Het is zaterdag 5 mei en ik ga een rondje mountainbiken rond Lage Vuursche.
Alles ingepakt en fietskleren al aan in de auto naar mijn start lokatie in Eemnes, hier stap ik samen met Bart op de MTB en gaan we richting het MTB parkoer van Lage Vuursche. De buieradar geeft aan dat we het droog houden tot een uur of 12 en met een graadje of 8 is het eigenlijk heerlijk fietsweer.

We rijden langs kasteel Groeneveld en pikken de route op. De tracks liggen er erg goed bij, er is zichtbaar wat onderhoud gepleegd en diepe gaten waar regelmatig water blijft staan zijn aangepakt en op sommige plekken van zad voorzien. Het is een prachtige route en we rijden aardig gelijk op. Wel wordt duidelijk dat Bart hier zeer regelmatig komt en hij neemt een kleine voorsprong. In de zandbak moeten we allebei even van de pedalen, er is geen doorkomen aan.

We rijden de route rond en besluiten een bak koffie te drinken in Lage Vuursche. Die laten we ons smaken en na een gezellig half uurtje stappen we weer op de pedalen. Bart terug naar Eemnes en ik richting Bilthoven.


Op het gevoel rij ik richting west-zuid-west en zoek mijn weg door de bossen. Zo veel mogelijk smalle paden en waar nodig een breed bospad. Richting Hollandse Rading kom ik zowaar een leuk klimmetje tegen met een leuke afdaling eindigend in een drop-off van een halve meter. Richting Maartensdijk kom ik toch op wat asfalt terecht maar duik snel het bos weer in waar mogelijk. Zig zaggend maak ik m'n rondje compleet langs landerijen en door de bossen. Met 51km op de klok parkeer ik m'n fiets.


Een heerlijke rit met een een erg gezellige start vanuit Eemnes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten